Aquest blog volem dedicar-lo a mostrar al nostre públic, les famílies, el que fem a les classes, per poder interactuar de forma més directa amb l'escola i que els alumnes/as puguen recordar, repetir i repassar a casa.
A més a més voldrien introduir aguns exercicis per a practicar.

lunes, 18 de enero de 2016

Projecte Els Dinosaures

A l'arribada de vacances ens vam quedar bocabadats amb el grapat de regals que hi havia. Doncs bé, un d'ells era un divertit conte "El llibre boig dels dinosaures" on podem veure alguns d'ells, conéixer els seus noms i algunes de les seues característiques a més a més de jugar formant nous i diferents dinosaures. Un altre regal va ser una caixa de ninots dinosaures.
Bo, aquests regals ens han despertat la gana de saber més coses sobre ells i és per això que farem un projecte de treball. Hem començat per l'assemblea, per saber quins són els nostres coneixements previs.

Aitana: Jo sé un que li diuen Estirosaure.
Olga: I com és?
Aitana: Té una cresta.
Carolina: Jo no sé cap nom.
David: Ens ho podem inventar?
Olga: No. Contem el que sabem.
Iuli: A la meua tele he vist alguna cosa sobre dinosaures. Un s'ha menjat a un altre.
Héctor: Hi ha alguns que veuen un dinosaure i tenen fam i s'ho mengen o a la gent. Ma mare em va dir que a l'època quan vivien els dinosaures també vivien persones. Però no estic segur.
Yaiza: Jo crec que he vist a la tele un dinosaure que té una banya al morro i moltes a l'esquena.
David: Jo he vist un al conte, que té la cua llarga i fa formes (David dibuixa formes amb la mà.)
Marco: És el Brontosaurio
Yaiza: Fa el vuit.
David: Jo he vist un al conte que es diu Triceraptos.
Yaiza: Ens el mostres, per favor?
Olga: Ara us el mostre. (mirem el que volien i...)
Yaiza: Eixe dic.
Eros: Uno que té una cua que està al conte.
Héctor: El que té la cua llarga menja fulles.
Olga: Eixe no menja dinosaures?
Héctor: No, però meneja la cua per a defensar-se.
Marco: Té el coll llarg per a veure si hi ha altres dinosaures.
Olga: Per a menjar ell?
David: Eixe té el pico (bec) molt menut.
Marco: Té morro no pico (bec).
Tots discuteixen que si morro o bec...
Aitana: Que ho torne a mostrar Olga.
Marco: Jo tinc un joguet de dinosaure de Papa Nöel amb radio control i té una aleta a l'esquena, s'afona a la mar i es diu Espinosaure.
David: Jo se quin és, està al llibre.
Rinze: Jo he vist que ha ensenyat al llibre un dinosaure amb orella, són malos (roíns).
Marco: No tenen orelles.
Héctor: Alguns sí.
David: No tenen orelles.
Iuli: Jo tinc un llibre de dinosaures a casa.
Héctor: I jo un altre.
Olga: Porteu-los.
David: I si ta mare no et deixa?
Héctor: Dóna igual.
Rinze: El meu està trencat. L'ha fet (trencat) mon pare així (ens ho mostra amb el gest.)
Amira: Ho ha tallat?
Rinze: Sí
Amira: Amb el gabinet, amb la mà?
Rinze: Ho ha trencat.
Carolina: Els dinosaures que tenen el coll alt tenen por a l'altura.
Rabi: He vist un dinosaure de veritat que obria la boca.
David: Agarrat el nas.
Tots: Agarrat el nas.
Carolina: Existeixen uns dinosaures, ara, que són els cocodrils.
Yaiza: Hi ha un dinosaure que es diu Velociraptor.
Olga: Molt bé, molt bé. Com veig que de vegades hi ha discussions i no ens posem d'acord, que us pareix si estudiem a un projecte els dinosaures i eixim de dubtes?
Tots: Bé, si, d'acord...

No hay comentarios:

Publicar un comentario